woensdag 4 juli 2012

Ballerina-doekjes-telefoonhoesje (DIY)


Soms heb je opeens behoefte aan een telefoonhoesje.
En geen geschikt materiaal voorhanden.
Maar misschien wel een pak ballerinadoekjes in de kast liggen??


Meet je telefoon op.
Knip twee stukken uit het ballerinadoekje (denk aan de naadwaarden).


Vouw een stuk breed elastiek dubbel
en naai dat zoals hieronder tussen de twee stukken stof.


Klap het elastiek naar boven (om de twee stukken heen, aan de buitenkant dus),
en naai de stof aan drie kanten dicht.




Een nieuw telefoonhoesje in slechts een paar minuten!

(het kan netter, maar dat hoeft niet...)

37 opmerkingen:

  1. Wat een leukertje! Op die manier ben ik laptophoezen (en ja ook een telefoonhoesje) aan het naaien van vilt. Simpel maar zo leuk! Die ballerina doekjes vind ik wel een goeie tip trouwens! Echt 'use what you have' he, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi hoesje en zoveel makkelijker dan die van mij: http://retro-vrouw.blogspot.nl/2012/06/telefoonhoesje.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, geweldig! Hoe kom je er weer op?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. haha dat hebben jullie met elkaar gemeen.... jullie hebben altijd heel fijne ideeën :-)

      Verwijderen
  5. Het is maar wat je in een schoonmaakdoekje ziet niet waar hahaha
    Schitterend!!!!!!! I love it :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja super idee. Van ballerina doekjes kun je van alles maken en is ook zacht voor je portemonee. Tip: bij de action hebben ze van die doekjes in allerlei felle kleurtjes!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. DAT is een goed idee!! Bedankt!! Binnenkort maar eens aan gaan werken... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, wat geweldig !! Ik wilde inderdaad net zeggen, bij de Action hebben ze knalkleuren (buiten geel), tof tof tof ! Ik zie hier ineens vanalles in om te maken voor de vakantie, oooooooooooh geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en een leuk idee, dat wederom prachtig in beeld werd gezet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super idee! Zo simpel en praktisch! Geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goeie kleuren! Goed idee! Stuur maar op! (hahaha, dat laatste is natuurlijk een grapje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, geweldig, ik heb ook al eens met zo'n zacht badstof doekje in mijn hand gestaan voor een babybroekje ;) Mooi dat jij steeds weer dingen ziet die er al zijn maar niet voor de hand liggen ;)

    In mijn laatste post heb ik nog dank aan jou uitgesproken voor de inspiratie trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent een genie!!!!! Heel goed bedacht en zo leuk gemaakt!!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel fijn bedacht! Maar "ballerina"doekjes?? Vanwaar die naam? Hier heet dat gewoon "schotelvodden" ;-) Klinkt heel wat minder lyrisch hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, dat was ook mijn idee! Hier heten ze vaatdoekjes of keukendoekjes.

      Verwijderen
    2. Dat komt door dit spotje uit de jaren tachtig: http://www.youtube.com/watch?v=I_tNvkNlNoI
      Maar een schotelvod vind ik ook wel goed klinken eigenlijk! :-)

      Verwijderen
  15. tof bedacht zeg en dat losjes genaaide vind ik juist fun, top.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wouw dat is echt geweldig!!
    Heb t gelijk aan al mijn collega's laten zien die vonden het ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk hoesje. Simpel, maar functioneel!
    Zou zoiets ook wel willen, maar helaas geen naaimachine.
    Ben hier toevallig via-via beland en ik ga zeker nog eens terugkomen. Ik ga je volgend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. es sieht sehr gut aus, tolle Idee!

    What a great idea, looks awesome!

    Tamika @ www.notimefortea.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je moet er maar op komen..super tof idee! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Aren't you clever! what a wonderful idea!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind ze zo gaaf, die voor je man ook. Maar kan alleen zulk elastiek niet vinden hier in ons dorp. Waar haal jij die als ik vragen mag?
    groet Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het groene elastiek heb ik op de markt gekocht. Het roze is eigenlijk elastisch biasband, van www.knopenshop.nl dacht ik.
      Stuur me anders even een mailtje voor meer info!

      Verwijderen
    2. Oeps, het is: www.deknopenshop.nl

      Verwijderen
  22. The elastic's a great idea to keep the phone from falling out and the fabric looks soft to protect the phone. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk! Ga ik zeker doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen