donderdag 29 november 2012

Recycle adventskalender

Twee adventskalenders maakte ik,
voor ieder dametje één.




Ik pakte de cadeautjes in met pagina's
uit oude tijdschriften.
De pakjes zitten met strikjes aan elkaar
zodat de dames iedere dag één pakje kunnen losmaken
(van onder naar boven dus, 25 december hangt bovenaan).
Heel makkelijk en het kost niets!







Je kunt de pakjes in één lange sliert ophangen,
of in verschillende delen.
Ik maakte bij nummer 15 een nieuwe sliert.
De cijfers schreef ik op een stukje tape
(van de Hema).







(Het is natuurlijk de bedoeling dat ze aan de muur hangen,
maar wegens gebrek aan goed licht binnen
legde ik ze voor de foto's op het balkon.)







Voor meer advent inspiratie moet je hier eens kijken,
je kunt zelfs meedoen met een adventskalender wedstrijd!

23 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk fleurige slingers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee en wat ziet dat er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk! Het is dat ik een beetje weinig tijd heb, maar anders ging ik gelijk aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is heel erg niet van grijs! En wat ben je op tijd. Hier wordt het meestal 6 december. Het idee is er al, nu de uitwerking nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zullen ze dat spannend vinden!!! Leuk gemaakt Sascha! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh ja ben ook wel benieuwd of je overal nog wat in gestopt hebt? En zoja wat? of is dat nog geheim? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha, dat zou wel heel gemeen zijn, pakjes met niks erin... ;-) Er zit in: plastic hondjes, gummetjes, een ringetje, haarelastiekjes, een Pet Shop-beestje, elfjeswasknijpers, stickers. Kleine meisjescadeautjes dus. :-)

      Verwijderen
  7. wat moet het heerlijk zijn voor jouw meiden om zo'n creatieve moeder te hebben! En inderdaad...wat zit er in?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, da ben ik ook wel benieuwd! Zo'n mooi idee en erg leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tof zeg, zo'n origineel idee!
    Ik heb een alternatieve adventskrans gemaakt: http://villaspeelmama.blogspot.be/2012/11/knutselen-adventskrans.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geef mij zo'n moeder! :D
    Wat een leuk idee..en het hoeft dus ook niet veel te kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig idee! Erg leuk en veel origineler dan de gangbare exemplaren die je in de winkel koopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk en mooi idee, daar zulle je meisjes vast heel blij mee zijn.
    Liefs Stefanie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat heb je een super leuke en gezellige blog :)! En wat een onwijs leuke adventkalender, heel leuk gedaan, daar zullen je meiden vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat zullen ze wel elke dag een feest vinden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig idee. Ben heel benieuwd wat erin zit!

    BeantwoordenVerwijderen